dimarts, 17 de novembre del 2020

SÈRIE: "Eizouken ni wa Te o Dasu na!" (Des del 5 de gener fins el 22 de març del 2020)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt10320398/

DURADA: 300 minuts (Crèdits: 36 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 68 (sobre 100).

MILLOR:
- El disseny de la ciutat i les rodalies on viuen les noies.
- L'esperit emprenedor.

PITJOR:
- El parlar monòton del personatge de la Sayaka Kanamori, a qui posa veu la Mutsumi Tamura.

NOTES:
1. El títol internacional és "Keep Your Hands Off Eizouken!".
2. Adaptació del manga homònim desenvolupat pel Sumito Ouwara des del juliol del 2016.
3. El Tsutomu Hanabusa va dirigir dues adaptacions més de l'obra original en imatge real; una sèrie de 6 capítols emesa entre el 5 d'abril i el 10 de maig del 2020 i una pel·lícula que es va estrenar el 25 de setembre del mateix any.
4. Està composta per 12 episodis.

COMENTARI: Em sap greu però el procés creatiu o, més aviat, el procés d'aprenentatge d'unes adolescents aspirants a animadores no em desperta gaire interès per se; sobretot, si el que produeixen no surt del clixé pur. Ara em ve a la memòria la història del curtmetratge d'anime "Daicon IV Twilight", realitzat de forma amateur pels que més tard fundarien l'estudi Gainax... Sigui com sigui, la deriva fantasiosa i la xerrameca m'ha carregat bastant. Així que només he trobat cert goig en les aventures més mundanes de les nenes, l'exploració de la ciutat o l'excursió al generador abandonat. Tampoc m'ha emocionat gens el conflicte postís amb l'escola i l'actitud del consell d'estudiants. De més a menys.

EN UN MOT: Meta-anime.

Perdoneu per la meva ignorància!