diumenge, 11 d’abril del 2021

LLARGMETRATGE: "Tokyo!" (2008)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0976060/

DURADA: 112 minuts (Crèdits: 6 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 64 (sobre 100).

MILLOR:
- Els carrers deserts de la ciutat en el relat del hikikomori enamorat, "Shaking Tokyo", i els botons tatuats de la (robot?) Yuu Aoi.

PITJOR:
- Les converses en l'idioma inventat de "Merde" entre el Denis Lavant i en Jean-François Balmer, que fan els papers del boig i el seu advocat, respectivament.

NOTES:
1. Antologia composta pels episodis "Interior Design", "Merde" i "Shaking Tokyo", dirigits pel Michel Gondry, en Leos Carax i el Bong Joon-ho, respectivament.
2. La primera història està basada en el còmic anomenat "Cecil and Jordan in New York", de la Gabrielle Bell, ex-companya del director.
3. Durant el rodatge de "Merde" pels carrers de la capital japonesa, la gent avisava constantment la policia.

COMENTARI: Les peces se m'han fet una mica llargues, més de mitja hora cadascuna. No obstant, les tres propostes tenen el seu què; l'autoestima de la primera, la provocació de la segona (la que menys m'ha agradat), la pertinència de la tercera (coincident amb el confinament mundial actual per la COVID-19). Tampoc és que m'hagi emocionat gaire amb el conjunt, però les col·leccions de contes són el meu format preferit.

EN UN MOT: Tolerable.

Perdoneu per la meva ignorància!