dilluns, 2 de gener del 2023

LLARGMETRATGE: "Habfürdő: Zenés Trükkfilm Szívdobbanásra" (1980)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0079258/

DURADA: 76 minuts (Crèdits: 2 minuts, al començament).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 78 (sobre 100).

MILLOR:
- La banda sonora composta pel János Másik amb les lletres del propi director, en György Kovásznai; sona molt 70s.

PITJOR:
- Els efectes de gotes d'aigua en el parabrisa del cotxe, en la seqüència dels títols de presentació.

NOTES:
1. Internacionalment, es coneix com "Foam Bath" o "Bubble Bath".
2. Els personatges principals es basaven en models vius; el Géza Girardi pel Zsolt, a qui posa veu l'Albert Antalffy; la Irén Bordán per la Klári, interpretada per la Kati Bontovics; i la mateixa Katalin Dobos, que s'encarrega de l'Anikó.
3. En estrenar-se, fou un fracàs rotund en aconseguir, aproximadament, un 50 mil espectadors, contra el milió que se n'esperaven.

COMENTARI: D'entrada, un estil gràfic tant poc convencional m'ha sobtat. A més, els subtítols eren massa ràpids per a la meva capacitat lectora... Això ja és cosa meva, ho sé, però la qüestió és que m'ha incomodat una bona estona. Un cop m'he acostumat al dibuix i al ritme dels diàlegs, no obstant, el goig ha estat natural i genuí. No tant per l'argument, que sembla bastant senzill, de vodevil corrent, sinó per la combinació entre l'animació experimental i la música. Absolutament recomanable per a qualsevol cinèfil.

EN UN MOT: Transgressora.

PAÍS:           HONGRIA.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        REGULAR.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   BÉ.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!