diumenge, 16 de maig del 2021

LLARGMETRATGE: "Together Together" (2021)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt11285280/

DURADA: 90 minuts (Crèdits: 5 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 70 (sobre 100).

MILLOR:
- L'escena en la que en Matt, encarnat en l'Ed Helms, i l'Anna, interpretada per la Patti Harrison, es declaren amor platònic.

PITJOR:
- El moment en el que l'Anna es troba la seva antiga companya, la Carly, a càrrec de la May Calamawy, i li diu que treballa a la botiga de roba de maternitat.

NOTES:
1. El gruix del rodatge va tenir lloc a Los Angeles l'octubre del 2019, amb alguns exteriors presos a San Francisco.
2. Al final dels títols de crèdits, apareix el rètol "For my friend Matt Maher, king of the muses".

COMENTARI: Normalment, hauria fugit de la història d'un embaràs; no m'hi he trobat ni m'interessen gaire els detalls. De manera que no sé ben bé per què vaig decidir veure aquesta pel·lícula. Suposo que em va convèncer el rostre còmic de l'Ed Helms o, potser, la premissa de responsabilitat distribuïda. Tenim una donant d'òvul desconeguda, l'home que aporta l'esperma, futur criador, i la gestant. Aquí, la guionista i directora, la Nikole Beckwith, podria haver introduït un quart participant, un donador anònim de semen. Sigui com sigui, m'he trobat amb una obra discreta, precisa i, sobretot, entranyable, amb una Patti Harrison adorable en la seva continència i un Ed Helms versemblant en la seva afabilitat. La noia m'ha captivat... O hauria de dir individu transgènere? Renoi, quin xoc!

EN UN MOT: Amorosa.

Perdoneu per la meva ignorància!