diumenge, 2 de maig del 2021

DOCUMENTAL: "Princes of the Yen - Central Banks and the Transformation of the Economy" (2014)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt4172710/

DURADA: 93 minuts (Crèdits: 1 minut).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 52 (sobre 100).

MILLOR:
- L'assumpte en si.
- El recull d'intervencions del Richard Werner.

PITJOR:
- La reutilització d'imatges sense solta ni volta o amb un sentit massa metafòric.
- El ball de dates i de noms.

NOTES:
1. El director, en Michael Oswald, diu que va passar-se dos anys i mig treballant en el projecte.
2. Basat en el llibre "Princes of the Yen: Japan's central bankers and the transformation of the economy", escrit pel Richard Andreas Werner i publicat el 2001.

COMENTARI: L'he vist dues vegades i encara no em queda clara la necessitat dels noranta minuts que dura per dir que els bancs centrals manipulen l'economia segons la voluntat dels oligarques del món. Em sap greu però no aprecio que hi hagi una preparació suficient a l'hora de presentar el tema, per altra banda, prou interessant. No he llegit el llibre del professor Werner, només les crítiques positives; no dubto que sigui una feina remarcable. El documental, no obstant, em sembla poc preparat per oferir-lo al públic; o, si més no, a un espectador com jo.

EN UN MOT: Abocador.

Perdoneu per la meva ignorància!