diumenge, 22 d’agost del 2021

DOCUMENTAL: "The Mystery of the Pink Flamingo" (2020)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt9249166/

DURADA: 87 minuts (Crèdits: 4 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 67 (sobre 100).

MILLOR:
- El fragment en el que surt el John Waters.

PITJOR:
- Els personatges de les entrevistes no són presentats amb cap etiqueta ni res.

NOTES:
1. Abans dels títols de crèdit, apareix un rètol que diu "IN LOVING MEMORY This is film is dedicated to the most beautiful and inspiring women that I have ever met. My mother and Allee Willis, may you rest in peace"; i, cap el final, "No flamingos were harmed in the making of this film".
2. L'entrevista amb l'advocat/escriptor Bryan Anthony va ser improvisada.
3. En un primer esborrany, la xerrada amb l'Allee Willis ocupava 1 hora.

COMENTARI: La part de la ficció del Rigo Pex i la interacció amb la veu en off del Camilo García em sobra bastant; de fet, en moments, em sembla ridícula i innecessària. Però les converses que ofereix l'obra amb les diferents figures, sobretot, les americanes, tenen el punt d'extravagància que justifica mínimament l'atenció prestada (encara que el tema sigui una poca-soltada i no em motivi gaire). He de confessar que m'esperava un documental sobre la pel·lícula del John Waters, "Pink Flamingos", del 1972. De manera que trobar-me aquesta mena d'homenatge al flamenc m'ha descol·locat. Per perdre el temps.

EN UN MOT: Bajanada.

PAÍS:           ESPANYA, EUA.
INTERÈS:        REGULAR.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   BÉ.
INTÈRPRETS:     NO APLICA.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!