dimarts, 3 d’agost del 2021

SÈRIE: "Disenchantment - Temporada 1a / Part 1a" (2018)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt5363918/episodes?season=1

DURADA: 284 minuts (Crèdits: 15 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 68 (sobre 100).

MILLOR:
- Els capítols en els que passen coses rellevants, com en el 3r, "The Princess of Darkness", per l'exorcista, el Big Jo, a qui posa veu el Maurice LaMarche, o el 8è, "The Limits of Immortality", amb el cavall que riu i la cerca del penjoll pel desert.
- La precipitació d'esdeveniments de l'episodi 10è, "Dreamland Falls".

PITJOR:
- Les ximpleries d'adolescent rebel de la Bean, encarnada per l'Abbi Jacobson.
- L'obsessió afectiva de l'Elfo, el personatge del Nat Faxon, per la Bean.

NOTES:
1. La primera temporada està composta per dues parts de 10 episodis cadascuna, estrenades el 17 d'agost del 2018 i el 20 de setembre del 2019, respectivament; de la segona temporada, també, de 20 episodis en dos lliuraments, van estrenar-se els del primer el 15 de gener del 2021.
2. Al principi de cada capítol, es succeeixen unes quantes diapositives esquemàtiques d'allò que es veurà en el mateix.
3. Després dels crèdits del 10è episodi, apareix un clip en el que algú no identificat arrossega el cos de l'Elfo fora de l'aigua d'una platja.

COMENTARI: No acaba d'arrencar gaire fina. Diria que els primers compassos se m'han fet bastant tediosos perquè la perspectiva d'haver-me d'empassar les bretolades d'una princesa rebeca medieval i la beneiteria d'un follet estúpid em feia moltíssima mandra. No obstant això, amb una mena d'esprint final diligent en el que s'intueix una trama de traïció i conflicte de certa envergadura, la impressió que em deixa és força positiva. Dubto, però, de si em cal continuar amb la segona part; no sé si tinc ganes d'aguantar més material de farciment.

EN UN MOT: Ajornada.

PAÍS:           EUA.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          REGULAR.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!