dimarts, 5 de setembre del 2023

DOCUMENTAL: "1982 Greatest Geek Year Ever!: The Summer of Spielberg" (8 de juliol de 2023)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt28445106/

DURADA: 40 minuts (Crèdits: mig minut).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 56 (sobre 100).

MILLOR:
- El material inèdit o rar i els comentaris sobre la relació entre el Tobe Hooper i l'Steven Spielberg durant el rodatge de "Poltergeist", el film del 1982, oficialment, dirigit pel primer.

PITJOR:
- L'opinió estúpida de la Susan Seidelman, "I did like when there were less choices and people watched movies together".

NOTES:
1. És el primer capítol de la sèrie, essent els altres episodis "Science-Fiction", "Fantasy & Action" i "Comedy & Horror".
2. El 4 de juny del 2021, va engegar-se una campanya de micro-mecenatge en la plataforma kickstarter amb l'objectiu inicial de recaptar 125 mil dòlars per finançar el pagament de drets d'autor i la recerca addicional.
3. Es pretenia estrenar-lo en 2022 per commemorar el 40è aniversari de l'estrena de les pel·lícules del 1982.

COMENTARI: Allò primer que em ve a la memòria quan es parla d'aquell 1982 és el mundial de futbol https://ca.wikipedia.org/wiki/Copa_del_M%C3%B3n_de_Futbol_de_1982 i, concretament, el record vívid d'una tarda, al llarg de la celebració del campionat, en la que el meu pare em va portar a jugar a pilota al parc; l'única vegada, crec, que tal circumstància va succeir durant la meva infantesa. Pel que fa als títols que es mencionen en el documental, el que associo a l'any en qüestió és, òbviament, "E.T. the Extra-Terrestrial" https://ca.wikipedia.org/wiki/ET,_l%27extraterrestre, la carrinclonada de l'Spielberg. Més que res, perquè fou el que anàrem a veure en família a un cinema aquell any. No sovintejàvem les sales de projecció, la veritat; era, doncs, una ocasió assenyalada. La resta de grans estrenes al·ludides les vaig conèixer més tard, amb llurs emissions per a la televisió. O sigui que l'assumpte d'aquesta història no m'acaba de tocar gaire; em sembla una excusa per tornar a remenar merdes, nostàlgia. I, després de tota la matraca, m'ha sobtat escoltar en una entrevista el guionista, el Mark A. Altman, escollir "The Verdict", el film dirigit pel Sidney Arthur Lumet, com el seu preferit del 1982. Ves a cagar, home! Prou, no veuré cap més episodi.

EN UN MOT: Aniversari.

PAÍS:           EUA.
INTERÈS:        REGULAR.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     REGULAR.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     NO APLICA.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!