dijous, 10 de febrer del 2022

LLARGMETRATGE: "The Boss Baby: Family Business" (2021)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt6932874/

DURADA: 107 minuts (Crèdits: 9 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 76 (sobre 100).

MILLOR:
- El tinglat que té muntat el doctor Armstrong, a qui posa veu el Jeff Goldblum, amb les disfresses mecàniques i tot plegat.

PITJOR:
- L'efecte de l'escuma del volcà de llaminadura en el servidor de l'aplicació diabòlica.

NOTES:
1. És la seqüela de "The Boss Baby", la pel·lícula del 2017 dirigida, també, pel Tom McGrath, que s'inspirava lleugerament en el conte homònim de la Marla Frazee publicat en 2007.
2. A partir d'un pressupost aproximat de 82 milions de dòlars, va recaptar uns 147 milions.
3. Durant els primers 3 minuts i mig de crèdits, unes animacions senzilles acompanyen els noms mentre sona la cançó del Gary Barlow, "Together We Stand", interpretada per l'Ariana Greenblatt.
4. Al principi, el logo de DreamWorks Animation apareix com un mòbil, juntament amb les figures de xumets i biberons.

COMENTARI: Tot i que la presentació m'ha fet témer allò pitjor, pasterada de continuació, un cop ha començat la missió en si a l'escola d'alt rendiment, la cosa s'ha posat, més o menys, interessant i, per fortuna, la tensió s'ha sostingut fins al desenllaç. Així que m'ha entretingut prou, m'ha deixat content. L'assumpte de rejovenir els germans m'ha recordat al verí que li fan prendre al Shinichi Kudo, el protagonista del manga "Meitantei Conan" del Gosho Aoyama; inèdit no ho seria gaire, vaja... I el malvat Erwin Armstrong, al Gru, de "Despicable Me", el film del 2010 dirigit pel Chris Renaud i el Pierre Coffin; en comptes de minions, nadons. En fi, aquí he de confessar que aquesta ànima infantil del Tim Templeton, el paper del James Marsden, que frega la carrincloneria estúpida, em toca bastant els pebrots, em resulta fatigant; també m'ho resulta l'obsessió nord-americana de fer sentir orgullosos els pares. Però, tot plegat, ha passat millor del que em pensava, malgrat la poca-solta i l'explotació infantil... comèdia.

EN UN MOT: Reiterativa.

PAÍS:           EUA.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!