dimecres, 30 de desembre del 2020

DOCUMENTAL: "The Bee Gees: How Can You Mend a Broken Heart" (2020)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt9850386/

DURADA: 110 minuts (Crèdits: 8 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 94 (sobre 100).

MILLOR:
- Els detalls de creativitat, com la introducció del falset per part del Barry Gibb en la cançó "Nights on Broadway", després del suggeriment de l'Arif Mardin.
- En Barry Gibb dient, "I'd rather have 'em all back here than no hits at all", referint-se als seus germans; de debó?

PITJOR:
- L'aparició de gent que no pinta res en la història, com el Noel Gallagher, el Justin Timberlake o el Nick Jonas.

NOTES:
1. Enmig dels títols de crèdit apareixen imatges del Glastonbury Festival 2017 durant la interpretació de la cançó dels germans Gibb, "Stayin' Alive", del 1977; també es mostra el rètol "This film is dedicated to the memory of Andy Gibb 1958-1988 Maurice Gibb 1949-2003 Robin Gibb 1949-2012".
2. El projecte va sorgir d'una conversa entre el Frank Marshall, el director, i l'Steve Barnett, president de Capitol Music Group, quan aquest darrer va mencionar que acabaven de comprar el catàleg de cançons del grup.

COMENTARI: Més enllà de la banda sonora de la pel·lícula del 1977, "Saturday Night Fever", dirigida pel John Badham, la meva referència eren les cançons d'una casset que devia comprar al carrer Pelai de Barcelona fa 30 anys, entre les quals, "I.O.I.O.", "Holiday" o "Spicks and Specks", totes peces primerenques. De manera que coneixia la varietat musical de la formació al llarg del temps, encara que mai vaig preocupar-me gaire d'ells doncs no eren dels meus preferits. I això ha fet que em trobés amb unes quantes sorpreses al reportatge; per exemple, el seu origen britànic, els feia australians. I la veritat és que m'estimo més un documental d'aquest estil (sent viable com ha estat, donada la quantitat de material audiovisual existent) que una dramatització lliure com s'ha fet recentment amb altres grups o artistes.

EN UN MOT: Suficient.

Perdoneu per la meva ignorància!