dissabte, 11 de març del 2023

LLARGMETRATGE: "Dorosute no hate de bokura" (2020)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt14500584/

DURADA: 70 minuts i mig (Crèdits: 4 minuts i mig).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 69 (sobre 100).

MILLOR:
- L'enregistrament de l'acció en el que sembla una presa única, el que s'anomena nagamawashi, en japonès; he llegit en algun lloc, no obstant, que va rodar-se en segments de 10 minuts.  

PITJOR:
- L'assumpció d'informació futura que sorgeix del no-res; com l'obtenció de la joguina per part de l'Ozawa, el paper a càrrec del Yoshifumi Sakai, que no té a veure amb conèixer el futur, penso.

NOTES:
1. Internacionalment, s'anomena "Beyond the Infinite Two Minutes".
2. El rodatge es va portar a terme durant 7 dies de febrer de 2020, en el Cafe Phalam del 24 de Nishinokyo Hokuseicho, en la ciutat japonesa de Kyoto.
3. La història s'inspira en el curtmetratge del 2014, "Hauringu (Howling)", dirigit pel Makoto Ueda, el guionista d'aquesta pel·lícula.
4. Durant els títols de crèdit, sona la cançó del 2019, "Title Call", dels Volleyboys, i es mostren imatges del rodatge.

COMENTARI: M'ha costat, la idea; m'he hagut de pintar un diagrama en paper per entendre-la perquè els actors no acaben d'explicar bé el principi en el que es basa l'argument, aquest Efecte Droste https://ca.wikipedia.org/wiki/Efecte_Droste. Ni tant sols, a la pràctica. Tot i que, segurament, és que sóc una mica soca. Però, al final, m'ha quadrat. És a dir, tenim un monitor M1 que mostra l'escena E2 en t+2 minuts, amb una càmera C1 que capta l'escena E1, i un monitor M2 que mostra l'escena E1 en t-2 minuts, amb la seva corresponent càmera C2 que retrata l'escena E2. Aleshores, si fiquem en l'escena E2 el monitor M1, en aquest s'ha de presentar un M1 de t+2 on s'hi veu l'E2 de t+2+2, igual a t+4. Això, extrapolat. Doncs, el que deia... Senzilla, entretinguda, divertida, simpàtica, econòmica... i un pèl tramposa. Encara, em trec el barret.

EN UN MOT: Òptima.

PAÍS:           JAPÓ.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       REGULAR.
ORIGINALITAT:   REGULAR.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     REGULAR.


Perdoneu per la meva ignorància!