dissabte, 22 d’abril del 2023

LLARGMETRATGE: "Kame wa Igai to Hayaku Oyogu" (2005)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0455577/

DURADA: 90 minuts (Crèdits: 3 minuts i mig).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 60 (sobre 100).

MILLOR:
- La comicitat de l'Eri Fuse, que fa el personatge de l'Etsuko Kugitani, i la fila del Kyusaku Shimada, encarnant el policia Fukushima.

PITJOR:
- El gag de la tifa del Shizuo Kugitani, el paper a càrrec del Ryo Iwamatsu, que embussa el vàter.

NOTES:
1. Internacionalment, s'anomena "Turtles Are Surprisingly Fast Swimmers" o "Turtles Swim Faster Than Expected".
2. Al llarg dels títols de crèdit, es mostren fotografies d'escenes de la pel·lícula mentre sona la cançó de 2005, "Minami kaze", interpretada per Remioromen.
3. Els dibuixos de l'animació de la presentació són del Tobira Oda.

COMENTARI: El to resulta una mica massa baix per engrescar gaire l'espectador; sobretot, amb un argument que frega la vulgaritat. Crec que el Satoshi Miki, el director i guionista, volia imitar cert film francès del 2001 titulat amb un nom de dona. Segurament, m'equivoco en això... Però, la veritat és que algunes de les ximpleries que l'elenc representa m'han fet somriure. I el context quotidià de la ciutat de Miura, on va rodar-se la història, m'ha despertat cert interès nostàlgic en veure, per exemple, el restaurant de yakiniku o l'establiment de ramen. En l'any de la seva estrena, encara no havia cremat la meva il·lusió per l'arxipèlag nipó; aleshores, em faltaven 9 visites al país del sol ixent https://www.amazon.com/dp/B06XQ5R6KX. Es pot mirar; també, es pot descartar sense pena.

EN UN MOT: Poca-soltada.

PAÍS:           JAPÓ.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          REGULAR.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   REGULAR.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!