diumenge, 6 de setembre del 2020

LLARGMETRATGE: "I'm Thinking of Ending Things" (2020)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt7939766/

DURADA: 134 minuts (Crèdits: 4 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 69 (sobre 100).

MILLOR:
- L'atmosfera incòmoda a casa dels pares del Jake, interpretats per la Toni Collette, el David Thewlis i el Jesse Plemons, respectivament.
- El ballet del musical compost pel duo Rodgers/Hammerstein estrenat el 1943, "Oklahoma!".

PITJOR:
- Els diàlegs dins el cotxe; tot i que la reflexió sobre la cançó "Baby, It's Cold Outside", del 1944, escrita pel Frank Loesser, sí que em sembla curiosa.

NOTES:
1. Basada en la novel·la homònima del 2016 escrita per l'Iain Reid.
2. Es va filmar, principalment, entre el 13 de març i el 29 d'abril del 2019.
3. Durant la seqüència de títols de crèdit es veu la imatge borrosa de l'aparcament de l'escola amb un cotxe cobert de neu i es sent soroll d'ambient; al final, la imatge es fa nítida.

COMENTARI: Dec estar perdent facultats perquè, he d'admetre, m'ha calgut llegir el resum del llibre en el que es basa el film per entendre'l. I no tinc excusa, un cop explicat de forma prosaica sembla, fins i tot, evident. Suposo que m'ha confós la primera persona de la noia com a fil narratiu. Però és que té tot el sentit per descriure un trastorn de personalitat múltiple i tota la pesca. En fi, l'he apreciat a posteriori.

EN UN MOT: Psiquedèlica.

Perdoneu per la meva ignorància!