dissabte, 24 de desembre del 2022

LLARGMETRATGE: "Um Natal Cheio de Graça" (2022)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt23556786/

DURADA: 104 minuts (Crèdits: 7 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 41 (sobre 100).

MILLOR:
- La interpretació coral de la cançó del Roberto Carlos Braga, "Emoções", del 1981.

PITJOR:
- La precipitació del Carlinhos, encarnat en el Sergio Malheiros, quan es troba la Bebela, el paper a càrrec de la Monique Alfradique, fent-li el salt.

NOTES:
1. Durant els primers 2 minuts de crèdits, es presenten els protagonistes en preses descartades.
2. Internacionalment, s'anomena "Christmas Full of Grace".
3. Usuaris de la plataforma que ofereix el film, Netflix, van fer una crida a boicotejar-lo arran de les informacions aparegudes sobre el comportament reprovable i el maltracte sistemàtic als companys de rodatge de la Gessica Kayane Rocha de Vasconcelos, altrament, coneguda amb el malnom de Gkay, la dona darrere el paper de la Graça.
4. El rodatge es va portar a terme, fonamentalment, al barri de Leblon de Rio de Janeiro, entre novembre i desembre de 2021.

COMENTARI: La qüestió és que qualsevol sinopsi de la pel·lícula amb la que puguis ensopegar ja t'adverteix del que et trobaràs, un clixé descarat; en aquest cas, ambientat en el Nadal. L'única raó per la qual he cregut que pagava la pena perdre el temps amb aquesta castanyeta ha estat certa curiositat que m'ha envaït sobtadament per l'escenari, el Brasil. Però no m'ha compensat gaire. De fet, els darrers 20 minuts, amb tota la colla abocats de forma ridícula a trobar la noia, m'han sobrat bastant... Què m'empatollo? M'ha sobrat tot el film! Ara que m'hi fixo, la mossa resulta grotesca.

EN UN MOT: Calc.

PAÍS:           BRASIL.
INTERÈS:        MALAMENT.
RITME:          REGULAR.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!