diumenge, 27 de març del 2022

LLARGMETRATGE: "Deep Water" (2022)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt2180339/

DURADA: 116 minuts (Crèdits: 7 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 56 (sobre 100).

MILLOR:
- L'instant en el que el Don Wilson, el Tracy Letts, es precipita cap el riu; també, trobo encertat que es suggereixi la perversitat de la filla, la Trixie.

PITJOR:
- La facilitat del Victor Van Allen, encarnat pel Ben Affleck, de sortir-se'n amb la seva, per manca de testimonis, per punteria amb els rocs, per la poca traça del Don Wilson al volant; i, en canvi, es deixa la cartera de la víctima al seu criador de cargols.

NOTES:
1. Està basada en la novel·la homònima del 1957 escrita per la Patricia Highsmith.
2. El projecte va començar a desenvolupar-se en 2013; el gruix del rodatge, no obstant, no va començar fins novembre del 2019, a Nova Orleans, en l'estat nord-americà de Louisiana.
3. Durant 1 minut i mig, al principi dels crèdits, la Grace Jenkins, que interpreta el paper de la Trixie Van Allen, canta trossos de "You Make Me Feel Like Dancing", l'èxit popularitzat pel Leo Sayer en 1976.

COMENTARI: L'Ana de Armas, encarnant la Melinda Van Allen, en comptes de fer el seu personatge seductor i atractiu, el converteix en una bandarra repel·lent. De manera que em resulta impossible entendre el marit cornut. Em fa l'efecte que, davant d'una relació tòxica com la que manté el matrimoni, la sortida més assenyada seria el divorci per adulteri. Sigui com sigui, la resposta de la dona als assassinats queda molt pobre; m'esperava un complot elaborat de la paia per revenjar-se. Reconec, per altra banda, que el context burgès de festa contínua m'ha ofès. Amb tot, se m'ha fet eterna, li sobren 3 quarts d'hora, i m'ha avorrit bastant.

EN UN MOT: Malaltissa.

PAÍS:           EUA, AUSTRÀLIA.
INTERÈS:        REGULAR.
RITME:          MALAMENT.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!