dimecres, 23 de març del 2022

LLARGMETRATGE: "Retfærdighedens Ryttere" (2020)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt11655202/

DURADA: 116 minuts (Crèdits: 4 minuts i mig).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 78 (sobre 100).

MILLOR:
- L'escena en la que en Lennart, encarnat pel Lars Brygmann, surt del cotxe fugint del Markus Hansen, el personatge del Mads Mikkelsen, i es baixa els pantalons enmig del sembrat.

PITJOR:
- L'enfrontament final es resol de manera massa senzilla, tots els dolents alineats i abatuts a la primera.

NOTES:
1. El títol internacional és "Riders of Justice".
2. A partir d'un pressupost de 5 milions 300 mil euros, va recaptar uns 6 milions i mig.
3. Durant el primer minut dels crèdits, es mostra la noia de l'inici, interpretada per la Marta Riisalu, fent tombs amb la bicicleta robada a la Mathilde Hansen, el paper de l'Andrea Heick Gadeberg.
4. El gruix del rodatge es va portar a terme a principis del 2020 en indrets de Fiònia com Odense, Assens o Faaborg-Midtfyn.

COMENTARI: Si bé, en el fons, no deixa de ser una història bàsica de revenja, els ingredients de comèdia patètica, drama, suspens i acció semblen prou ben equilibrats per oferir un espectacle entretingut. Que la hipòtesi de l'Otto Hoffmann, en carn del Nikolaj Lie Kaas, resulti errònia esdevé, d'alguna manera, la cirereta de tot plegat. Potser, em sobta la impunitat del militar. Però, al capdavall, què sé jo d'aquests assumptes? També, confesso que les meves expectatives estaven baixes perquè m'esperava una castanya nòrdica i, ves per on, que m'ha divertit.

EN UN MOT: Expeditiva.

PAÍS:           DINAMARCA, SUÈCIA, FINLÀNDIA.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   REGULAR.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!