divendres, 25 de març del 2022

LLARGMETRATGE: "Svart Krabba" (2022)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt6708668/

DURADA: 113 minuts (Crèdits: 5 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 58 (sobre 100).

MILLOR:
- Els escenaris glaçats.

PITJOR:
- L'exempció i el privilegi estrany, malgrat tot, del Nylund, el paper interpretat pel Jakob Oftebro.

NOTES:
1. El títol internacional és "Black Crab".
2. Basada en la novel·la homònima del 2002 escrita pel Jerker Virdborg.
3. Cap el final dels crèdits, apareix el rètol "To all veterans participating in the Swedish armed forces".
4. El gruix del rodatge va finalitzar l'abril del 2021 i es va portar a terme en indrets del comtat suec de Norrbotten, com Kiruna o Jukkasjärvi, i en la ciutat d'Stockholm.

COMENTARI: El context gèlid em sembla espectacular però la missió en si esdevé d'allò més ordinari. M'han sobrat 25 minuts, el tros de la traïció i la immolació heroica. Per altra banda, això ja és personal, la Noomi Rapace, que encarna la protagonista, la Caroline Edh, em resulta especialment difícil de mirar; i, amb els pèls de marró, encara em provoca més fàstic. Potser, una mica, el film pretenia aprofitar-se de la inquietud actual de la gent pels virus i per la guerra. Ves per on!

EN UN MOT: Oportuna.

PAÍS:           SUÈCIA.
INTERÈS:        REGULAR.
RITME:          REGULAR.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!