diumenge, 21 de març del 2021

SÈRIE: "The Virtues" (Des del 15 de maig fins el 5 de juny del 2019)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt7186126/

DURADA: 210 minuts (Crèdits: 6 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 64 (sobre 100).

MILLOR:
- La naturalitat dels nens que fan de nebots, en Shaun, l'Apphia i el Zach, encarnats en el Conor Mcenaney, l'Aisling Glenholmes i en Zach Humston.
- L'estètica dels flashbacks.

PITJOR:
- El diàleg amb la boca plena de menjar; normalment, ja em costa entendre'ls, amb obstacles, gairebé impossible.
- La conversa entre la Dinah i la seva mare, la Susan, interpretades per la Niamh Algar i la Deirdre Donnelly, respectivament, abans de l'assassinat.

NOTES:
1. Està composta per quatre episodis de 46, 47, 43 i 74 minuts.
2. Rodada a Sheffield, Birkenhead i Liverpool, Anglaterra, i Belfast, Irlanda del Nord, a principis del 2018.
3. Està basada en records reprimits d'infància del director i co-guionista, en Shane Meadows, d'abús sexual sofert als 9 anys.
4. Abans dels crèdits del darrer capítol, es mostra la dedicatòria, "For Gillian Margaret Meadows 21/03/54 - 19/03/2018", per la mare del director que va morir de càncer.

COMENTARI: Bones, les actuacions de l'elenc, molt orgàniques i versemblants. Però, se m'ha fet pesada, redundant, incòmoda, lacrimògena. M'ha costat moltíssim avançar i empassar-me cada minut. Suposo que massa melodramàtic pel meu gust, tot plegat. També és cert que el gènere no m'agrada, així que no em feu cas.

EN UN MOT: Planyívola.

Perdoneu per la meva ignorància!