dimecres, 9 de novembre del 2022

LLARGMETRATGE: "Brainstorm" (1983)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0085271/

DURADA: 102 minuts (Crèdits: 3 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 70 (sobre 100).

MILLOR:
- El vessant científic.

PITJOR:
- El descontrol còmic en la línia de muntatge.

NOTES:
1. Al final dels títols de crèdit, apareix el rètol "To Natalie"; la Natalie Wood va perdre la vida abans de completar el rodatge en circumstàncies mai aclarides per ofec i hipotèrmia durant el transcurs d'una excursió marítima a la Santa Catalina Island.
2. Després de la mort de l'actriu, la seva germana, la Lana Wood, va reemplaçar-la en algunes escenes per tal que el film pogués ésser finalitzat.
3. En 1973, en Bruce Joel Rubin va estar a punt de rodar la mateixa història a partir d'un guió propi titulat "The George Dunlap Tape" però l'inversor principal es va fer enrere i el projecte va avortar-se.

COMENTARI: La idea de l'enregistrament, la transmissió, el filtratge i la reproducció de dades cerebrals lligades a la consciència i a l'emoció em va fascinar de petit, quan vaig veure aquesta pel·lícula per primer cop, potser, fa 30 anys. Revisada, ara, només en salvo el concepte. El conflicte moral m'avorreix i tota l'operació furonera per desballestar el laboratori de l'investigador, encarnat pel Christopher Walken, em sembla una bajanada. Continua, no obstant, sent una de les meves referències culturals.

EN UN MOT: Suggeridora.

PAÍS:           EUA.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   BÉ.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!