divendres, 17 de juliol del 2020

LLARGMETRATGE: "The Martian" (2015)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt3659388/

DURADA: 141 minuts (Crèdits: 8 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 78 (sobre 100).

MILLOR:
- El vessant científic.
- Les tasques del nàufrag per sobreviure.
- El rescat del Mark Watney, interpretat pel Matt Damon, amb la maniobra de propulsió manual. 

PITJOR:
- La fatxenderia del Donald Glover, que encarna el Rich Purnell.
- Les cançons disco dels 70's en aquest context; en especial, "Waterloo" dels ABBA.
- El recurs de recórrer a un motí per afegir èpica o emotivitat a la història.

NOTES:
1. Adaptació de la novel·la homònima del 2011 escrita per l'Andy Weir.
2. El rodatge va portar-se a terme en setanta dies, aproximadament.
3. Per als exteriors a Mart, es va filmar a Wadi Rum, a Jordània.
4. La NASA va col·laborar estretament amb la producció.
5. Recaptà més de 630 milions de dòlars a partir d'un pressupost de 108 milions.

COMENTARI: Sense dubte, espectacular i fascinadora per tot el que respecta a la posada en escena de l'aventura espacial. Em grinyolen, no obstant, les reaccions frívoles i els intents de gracieta. M'ha entretingut força i, fins i tot, m'ha emocionat en algun passatge, però l'argument em deixa la sensació de que esencialment no m'aporta gaire.

EN UN MOT: Fanfarrona.

Perdoneu per la meva ignorància!