dissabte, 4 de novembre del 2023

NOVEL·LA: "Els Crims de l'Escriptor Imperfecte de Mikkel Birkegaard" (2012)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://worldcat.org/en/title/864104921

DURADA: 344 planes (Crèdits: 3 planes).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 40 (sobre 100).

MILLOR:
- Els resums que fa el mateix protagonista, en Frank Føns, dels arguments dels seus llibres.

PITJOR:
- El fet que no es resolgui el misteri, la identitat de l'assetjador, converteix el relat en una presa de pèl.

NOTES:
1. És la traducció a càrrec de la Maria Rosich Andreu del títol publicat en 2009, "Over mit Lig".
2. Va succeir "Libri de Luca", del 2007, i va precedir "Fra drømmenes bog", del 2012.
3. L'autor del text original, en Mikkel Birkegaard, té una carrera professional tecnològica addicional a la seva condició d'escriptor.

COMENTARI: Tinc un problema amb les històries quan intueixo certa arrogància en la figura principal de la mateixa, deixen d'interessar-me. I és el que m'ha passat amb aquesta. Potser, per això m'ha avorrit tant sobiranament. És a dir, el desenvolupament de la investigació dels crims, encara. Perquè, si més no, pensava que avançava cap a una resolució (que no ha estat així, finalment). Però, tots els flashback explicant misèries familiars i conflictes varis de borratxo malparit m'han mort. I que, cada cop que ensopegava amb gracietes estúpides, de l'estil d'anomenar "Irònica" la filla Verònica, em plantejava seriosament plegar definitivament. Sis mesos, he trigat en enllestir la lectura! Després, he de dir que la morbositat de les tortures descrites... Bé, m'ha semblat fastigosa. Calia? Què aporta? Ves a cagar, Birkegaard! La veritat, em pregunto per què van traduir aquesta merda... Eh, Edicions Bromera https://bromera.com/? Doncs, això, no la recomanaria a ningú. De fet, tinc un altre llibre d'aquest paio que no em penso llegir.

EN UN MOT: Sàdica.

PAÍS:           CATALUNYA, DINAMARCA.
INTERÈS:        MALAMENT.
RITME:          MALAMENT.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     NO APLICA.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!