dissabte, 18 de desembre del 2021

LLARGMETRATGE: "The Unforgivable" (2021)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt11233960/

DURADA: 112 minuts (Crèdits: 5 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 77 (sobre 100).

MILLOR:
- La caracterització de la Sandra Bullock, que fa el paper de la Ruth Slater.

PITJOR:
- El rampell destructiu de la Ruth en l'obra del centre social per als sense sostre.

NOTES:
1. Basada en la sèrie britànica de tres episodis emesa el gener del 2009, "Unforgiven", escrita per la Sally Wainwright i dirigida pel David Evans.
2. El rodatge, que havia de durar 2 mesos, va començar el 3 de febrer del 2020 a Vancouver, en la província canadenca de British Columbia, però va interrompre's per culpa de la pandèmia de la COVID-19 el 13 de març; la filmació va reprendre's el 2 de setembre i el 15 d'octubre va enllestir-se.

COMENTARI: La impressió que m'ha deixat ha estat força positiva tot i que trobo cosetes que no m'acaben de convèncer (em pregunto si la versió original anglesa va resoldre-les millor). Per exemple, la poca traça del Blake, encarnat pel Jon Bernthal, a l'hora d'esbombar la situació de la Ruth, tenint en compte les seves pròpies circumstàncies, o l'embogiment dels germans Whelan, a càrrec del Will Pullen i el Tom Guiry, em semblen exageracions que grinyolen bastant. A més, entenc que l'edat de la germaneta, la Neli Kastrinos, sigui fonamental per justificar l'amnèsia i afegir dramatisme a l'assumpte; no obstant, i sense tenir ni idea d'allò que digui la llei en aquest aspecte, dubto moltíssim que el sacrifici de la Ruth, encobrint-la, tingui gaire sentit. He de confessar que la Bullock, paradigma de lletja atractiva, és una debilitat meva; d'aquí la benevolència. En fi, m'ha emocionat.

EN UN MOT: Colobrot.

PAÍS:           EUA, ALEMANYA.
INTERÈS:        BÉ.
RITME:          BÉ.
ELABORACIÓ:     BÉ.
TÈCNICA:        BÉ.
DENSITAT:       BÉ.
ORIGINALITAT:   MALAMENT.
INTÈRPRETS:     BÉ.
COMPRENSIÓ:     BÉ.


Perdoneu per la meva ignorància!