dijous, 24 de setembre del 2020

MUSICAL: "Jekyll & Hyde The Musical" (2001)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0279887/

DURADA: 133 minuts (Crèdits: 3 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 68 (sobre 100).

MILLOR:
- El número "Murder, Murder!" i els assassinats, fins i tot, el de la Lucy Harris, encarnada en la Coleen Sexton.
- L'esforç de l'actor en "Confrontation".

PITJOR:
- La cantarella indefinida en passatges narratius i els excessius dos de pit.

NOTES:
1. Inspirat en la novel·la del 1886 escrita pel Robert Louis Stevenson, "Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde".
2. Va estrenar-se a l'Alley Theatre a Houston, Texas, el maig del 1990 i va arribar al Plymouth Theatre de Broadway el 1997. A part de produccions a diversos països i diverses gires als Estats Units i al Regne Unit, es va adaptar al format de concert.
3. Després de la salutació dels actors, el David Hasselhoff, que és qui interpreta els papers protagonistes, es queda parlant amb el públic i diu "Vinc de lluny, de la platja i del cotxe xerraire, he trigat molt de temps en arribar aquí i no marxaré. Gràcies per fer el meu somni realitat!".

COMENTARI: Si s'ha convertit en una mena d'estàndard en els instituts dels USA deu ser perquè té algun atractiu entre la canalla. A mi m'ha agradat però no m'ha mort del plaer, definitivament; potser, si l'escolto més vegades em familiaritzaré amb les peces i li trobaré més gràcia (que no ho faré). El que em sembla curiós sobre aquesta producció a Nova York, és que es liquidés amb pèrdues d'1 milió i mig de dòlars malgrat la quantitat de representacions, més de 1500. Déu n'hi do!

EN UN MOT: Estrident.

Perdoneu per la meva ignorància!