Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.
FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0197969/
DURADA: 76 minuts (Crèdits: 1 minut, en l'inici).
PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 58 (sobre 100).
MILLOR:
- Les escenes del Florencio Parravicini, que encarna el Domínguez, fent de guia turístic.
PITJOR:
- La ingenuïtat extrema de l'Ángela Torres, el paper de l'Irma Córdoba.
NOTES:
1. El film, que s'anomenava "Tres argentinos en París", originalment, va ser vetat per les autoritats per considerar que perjudicava la imatge del país; l'estrena es va portar a terme, no obstant, amb l'única concessió per part dels productors d'un canvi de títol; al començament, apareix el rètol, "los personajes, escenas y lugares de esta película son enteramente imaginarios y no representan una modalidad ni característica del país. Todo esto se justifica con el lema que llevaba el primer teatro que hubo en el pais: 'Castigat ridendo mores' Lumilon".
2. Fou la primera pel·lícula argentina en utilitzar de manera àmplia la retroprojecció https://ca.wikipedia.org/wiki/Retroprojecci%C3%B3.
3. El Francisco Múgica https://ca.wikipedia.org/wiki/Francisco_M%C3%BAgica va ser l'encarregat d'enregistrar els exteriors de París per a les retroprojeccions; l'Alímedes Nelson, que interpreta la Ketty López, va esdevenir la seva dona l'any següent.
COMENTARI: La poca vergonya dels desesperats resulta hilarant de tant en tant i el deix argentí ajuda a fer més graciosa la farsa. Potser, li manca una mica d'enginy a la trama però l'invent s'aguanta prou per suportar la càrrega de comèdia, de paròdia, de sàtira. Em sobra una de les dues intervencions de les Irmãs Pagãs, el duo de germanes brasileres. Per cert, Déu n'hi do amb l'Elvira Pagã https://es.wikipedia.org/wiki/Elvira_Pag%C3%A3! Diu que es va casar quan tenia 13 anys amb un milionari de 39. En fi... Tampoc m'encaixa gaire, malgrat em sembli divertida, la visita de la colla a la taverna de personatges hostils fingits per retratar una murrieria d'entabanador; de fet, semblaria contraproduent pels propòsits dels rufians. I el desenllaç cau en la carrincloneria més barata. Amb tot, l'única pena que em queda és que la còpia (escurçada) que he mirat estava en condicions deficients d'imatge i de so.
EN UN MOT: Trapella.
PAÍS: ARGENTINA.
INTERÈS: REGULAR.
RITME: BÉ.
ELABORACIÓ: BÉ.
TÈCNICA: BÉ.
DENSITAT: BÉ.
ORIGINALITAT: MALAMENT.
INTÈRPRETS: BÉ.
COMPRENSIÓ: BÉ.
Perdoneu per la meva ignorància!
dimarts, 11 de març del 2025
LLARGMETRATGE: "Tres anclados en París" (1938)
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada