dilluns, 12 d’octubre del 2020

LLARGMETRATGE: "The Jane Austen Book Club" (2007)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0866437/

DURADA: 105 minuts (Crèdits: 3 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 56 (sobre 100).

MILLOR:
- La història del Benny que explica la Maggie Grace, que fa d'Allegra, per la reacció del pare, el Jimmy Smits.
- El moment, a la llibreria, de la ciència-ficció entre el Grigg i la Jocelyn, interpretats pel Hugh Dancy i la Maria Bello, respectivament.

PITJOR:
- Si no has llegit els llibres de l'Austen quedes bastant fora de joc en els col·loquis.
- La tensió que provoquen l'Emily Blunt i la Maggie Grace en el seus papers de Prudie i Allegra.

NOTES:
1. En l'inici surt la cita de la Jane Austen, "Is not general incivility the very essence of love?".
2. Durant els títols de crèdit es veuen fotografies del rodatge.
3. Basada en la novel·la homònima del 2004 escrita per la Karen Joy Fowler.
4. Recaptà més de 7 milions de dòlars, sobre un pressupost de 6 milions.

COMENTARI: L'única gràcia que li trobo al film és el paral·lelisme que es pugui establir entre els personatges que hi participen amb els de les obres de la Jane Austen. Així, llegeixo, la Bernadette lliga amb la Senyora Gardiner de "Pride and Prejudice", la Sylvia deriva de la Fanny Price de "Mansfield Park", la Jocelyn reflexa l'Emma, la Prudie és similar a l'Anne Elliot de "Persuasion", l'Allegra s'assembla a la Marianne de "Sense and Sensibility" i el Grigg representa tots els personatges masculins incompresos. El problema rau en que no m'he llegit cap d'aquests llibres, de manera que no he pogut jugar a cercar les relacions. És a dir, error meu per escollir-la; i em sap greu però no m'han entrat ganes d'escometre'ls en breu, no és material que em motivi en absolut.

EN UN MOT: Condicionada.

Perdoneu per la meva ignorància!