dijous, 29 d’octubre del 2020

SÈRIE: "The Boys - Season 1" (2019)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt1190634/episodes?season=1

DURADA: 474 minuts (Crèdits: 16 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 77 (sobre 100).

MILLOR:
- La cruesa.
- La banda sonora (en els títols de crèdit).
- L'escena de l'esclat del Translucent, intrerpretat per l'Alex Hassell.
- Els raigs oculars del nadó com a arma.

PITJOR:
- La ximpleria sobre les Spice Girls.
- Ens mostren imatges de dues realitats diferents sobre la Becca Butcher, encarnada en la Shantel VanSanten.
- El capítol del "Believe" Faith Festival.

NOTES:
1. Basada en la sèrie de còmic homònima desenvolupada entre l'octubre del 2006 i el novembre del 2012 pel Garth Ennis i el Darick Robertson.
2. El 4 de setembre del 2020 va estrenar-se una segona temporada. A finals del mateix mes, va anunciar-se un derivat titulat "G-Men".
3. El 10 de setembre del 2020 va estrenar-se "Butcher" amb el Karl Urban en el seu paper del Billy Butcher.
4. La localització principal és Toronto.
5. Està composta per 8 episodis.

COMENTARI: Normalment, les històries de personatges vestits d'elastà i amb capa no m'interessen gaire, excepte pel teatre d'efectes especials que ofereixen (en aquest cas, només decent). Però, la premissa d'uns superherois roins explotats per una agència de talents manipuladora em semblava prometedora. I sí, els apunts sobre la corrupció d'ideals, la tirania de les aparences, les seqüeles del poder, tot això, està ben esbossat. Després, també em motivava aquest grupet d'individus peculiars sense superpoders que pretén enfrontar-se a la corporació dels prodigis, suposadament, a força d'enginy. Res; al final, només puc dir que m'ha acabat carregant bastant l'actitud del Billy Butcher. El tema del Compost V com a catalitzador dels poders m'ha decebut una mica. Això em fa recordar una de les meves pel·lícules preferides, "Scanners", l'obra mestra del David Cronenberg estrenada el 1981. A anys llum, evidentment. Una cosa curiosa ha estat veure l'Elisabeth Shue fent de la Madelyn Stillwell; no pel paper sinó pel rastre del temps que s'aprecia en ella des d'aquell "Back to the Future Part II" del 1989 dirigit pel Robert Zemeckis. Déu n'hi do, que ens fem vells! Malgrat tot, a pesar de la palla ocasional pròpia del format, m'ha mantingut pendent de la pantalla al llarg de tota l'estona. Ara, per curiositat, necessito saber com continua, com eliminen el dolent... que vola gràcies a una droga?

EN UN MOT: Suflé.

Perdoneu per la meva ignorància!