Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.
FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0034546/
DURADA: 61 minuts i mig (Crèdits: 1 minut, al començament).
PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 58 (sobre 100).
MILLOR:
- Els amagatalls i els compartiments secrets que té el Karl Wagner, un dels personatges del Béla Lugosi; l'altre és el professor Brenner.
PITJOR:
- La fuga de la presó fàcil del Fingers Dolan, el paper del John Berkes.
NOTES:
1. El títol de treball fou "Burial at Midnight".
2. El rodatge va iniciar-se el 3 d'agost de 1942; tot i que la història està ambientada a Nova York, un pla mostra el Campanile Way del campus de la University of California https://ca.wikipedia.org/wiki/Universitat_de_Calif%C3%B2rnia_a_Berkeley.
3. Les altres produccions de Monogram Pictures https://en.wikipedia.org/wiki/Monogram_Pictures en les que participà en Béla Lugosi https://ca.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9la_Lugosi són "Invisible Ghost" https://en.wikipedia.org/wiki/Invisible_Ghost (estrenada el 25 d'abril de 1941, dirigida pel Joseph H. Lewis), "Spooks Run Wild" https://en.wikipedia.org/wiki/Spooks_Run_Wild (estrenada el 24 d'octubre de 1941, dirigida pel Phil Rosen), "Black Dragons" https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Dragons (estrenada el 6 de març de 1942, a càrrec del William Nigh), "The Corpse Vanishes" https://en.wikipedia.org/wiki/The_Corpse_Vanishes (estrenada el 8 de maig de 1942, a càrrec del Wallace Fox), "Ghosts on the Loose" https://en.wikipedia.org/wiki/Ghosts_on_the_Loose (estrenada el 30 de juliol de 1943, dirigida pel William Beaudine), "The Ape Man" https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ape_Man (estrenada el 19 de març de 1943, dirigida pel William Beaudine), "Return of the Ape Man" https://en.wikipedia.org/wiki/Return_of_the_Ape_Man (estrenada el 24 de juny de 1944, a càrrec del Philip Rosen) i "Voodoo Man" https://en.wikipedia.org/wiki/Voodoo_Man (estrenada el 21 de febrer de 1944, a càrrec del William Beaudine).
COMENTARI: Es precipita una mica, potser. Perquè, de regalar-li collarets de perles, el tarat passa a pelar sense vacil·lació ni explicació la seva dona, l'Anna Hope. Però, en general, s'agraeix la concisió en la història encara que sembli una simplificació un pèl grollera. Al cap i a la fi, els trets bàsics del relat queden ben definits. És a dir, es mostra clarament la doble vida del professor, en Lugosi, l'altruisme de la noia, encarnada per la Wanda McKay, i la posició estirada del burgès, a càrrec del John Archer. O sigui que, correcte. L'única cosa que no m'ha acabat de fer el pes és la vaguetat en les mandangues del doctor Brooks, el personatge interpretat pel Lew Kelly. Ressuscita els morts o què?
EN UN MOT: Lacònica.
PAÍS: EUA.
INTERÈS: REGULAR.
RITME: BÉ.
ELABORACIÓ: REGULAR.
TÈCNICA: BÉ.
DENSITAT: BÉ.
ORIGINALITAT: MALAMENT.
INTÈRPRETS: BÉ.
COMPRENSIÓ: BÉ.
Perdoneu per la meva ignorància!
Don't worry! I'm your friend.
---
Bela Lugosi as Prof. Brenner aka Karl Wagner
John Berkes as Fingers Dolan
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada