diumenge, 30 d’agost del 2020

LLARGMETRATGE: "Joze to Tora to Sakana-tachi" (2003)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt0416881/

DURADA: 116 minuts (Crèdits: 4 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 63 (sobre 100).

MILLOR:
- El tauler automàtic de mahjong.
- La vella, l'Eiko Shinya.
- L'intercanvi de bufetades.

PITJOR:
- Els petons.

NOTES:
1. Basada en la novel·la homònima del 1985 escrita per la Seiko Tanabe.
2. Una adaptació a anime de la mateixa obra dirigida pel Kotaro Tamura s'ha d'estrenar a finals del 2020.
3. Josée és un personatge de la novel·la "Dans un mois, dans un an" de la Françoise Sagan, segons els títols de crèdit, del 1951.

COMENTARI: Interessant, incloure el condicionant d'una discapacitat en una relació afectiva. Això em fa recordar una història d'amor que em va impactar amb una protagonista, la Marion Cotillard, sense cames; "De rouille et d'os", un film del 2012 dirigit pel Jacques Audiard. No obstant, en aquest cas, em pertorba l'indici d'immaduresa psicològica de la noia, la Kumiko, que interpreta la Chizuru Ikewaki. L'afer, tal com està plantejat, em sembla un pèl inversemblant, no m'ha acabat de fer el pes. El tema de l'amic de l'orfenat tampoc em queda del tot clar. En fi, perfecta per a una revisió a fons de prejudicis.

EN UN MOT: Provocadora.

Perdoneu per la meva ignorància!