diumenge, 26 de juliol del 2020

LLARGMETRATGE: "À bout portant" (2010)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

FITXA: https://www.imdb.com/title/tt1545759/

DURADA: 84 minuts (Crèdits: 5 minuts).

PUNTUACIÓ SUBJECTIVA: 90 (sobre 100).

MILLOR:
- El moment de l'estufa.
- El pla de l'Audi entre les vies del tren a trenc d'alba.

PITJOR:
- El descontrol a la comissaria.

NOTES:
1. El títol internacional és "Point Blank".
2. Compta amb diferents remakes; entre els quals, el sud-coreà del 2014 "Pyojeok", dirigit pel Yoon Hong-seung, o el nord-americà del 2019 "Point Blank", dirigit pel Joe Lynch.
3. La recaptació en taquilla no va cobrir els 9 milions d'euros de pressupost.

COMENTARI: Si bé no es caracteritza per la seva espectacularitat, sí que qualifica com a trepidant, expeditiva, acurada; i, sense floritures, atrapa des del primer minut. M'ha agradat especialment la subtilesa amb la que es convoca l'onada de delictes per saturar la policia. Potser, l'estic sobrevalorant però és que m'ha satisfet de la manera més concisa que se m'acut.

EN UN MOT: Intensa.

Perdoneu per la meva ignorància!