diumenge, 14 de maig del 2017

Notes d'un consumidor compulsiu d'audiovisual: "Nerdland" (2016)

Alerta (spoiler alert)! Puc estar revelant detalls que malmetin el gaudi de l'obra... o no.

Fitxa: http://www.imdb.com/title/tt5574372/
Nota SUBJECTIVA: 61 (sobre 100).
Revisió: No la tornaré a veure.
Millor: Els títols de presentació. El "Vídeo X-V", encara que al final del visionat hi hagi soroll blanc més propi d'una cinta VHS que no pas d'un DVD. L'acrobàcia que fa en Micky "the redhead" Barnes amb l'escuradents per caçar una mosca a comissaria. La cobertura televisiva del moment en el que en John i l'Elliot, doblats pel Paul Rudd i en Patton Oswalt, s'acomiaden de la Sally i la Linda, a qui posen veu la Kate Micucci i la Riki Lindhome, respectivament, abans que la policia se'ls emporti.
Pitjor: No és gaire lògic que els protagonistes rebutgin acollir-se al programa de testimonis protegits i, en canvi, si que vulguin fingir la seva pròpia mort per desaparèixer.
Curiositat: Basada en un concepte del guionista Andrew Kevin Walker que havia considerat convertir, entre d'altres formats, en pel·lícula d'actors reals, en sèrie de televisió o en una col·lecció de curtmetratges animats.

Comentari:
Ves per on que m'ha fet il·lusió mirar-me aquesta història animada amb ferum de norantes que m'ha retornat als meus anys de joventut, per l'estètica i, especialment, per l'aparició d'una mena de vídeo-club; la qual cosa sembla anacrònica tenint en compte el paper que hi juguen les xarxes socials en el film. Potser m'he sentit identificat en la recerca de l'èxit que fan els protagonistes i l'agonia no tant del fracàs com del buit. Ni el dibuix ni l'argument es caracteritzen per la seva brillantor però la proposta m'ha convençut. Entretinguda.

Perdoneu per la meva ignorància!